Sociaal Verantwoord

Jongerius vindt dat Sociaal en Verantwoord Incasseren de enige eerlijke manier van incasseren is. Verbinding leidt tot het meest positieve resultaat en leidt naar bevrijding van schulden. Sociaal verantwoord incasseren biedt hoop en perspectief en vermindert de totale schuldenlast. Jongerius loopt voorop in het nieuwe incasseren. Het incasseren op een sociaal en maatschappelijke verantwoorde manier. Wij zetten als eerste in de markt een totaalconcept neer. Samen met onze opdrachtgevers komen we in beweging. Samen bouwen we aan een maatschappij waarin schulden niet meer vanzelfsprekend zijn, maar deze duurzaam oplossen en als ultiem doel schulden voorkomen. We noemen dit totaalconcept: Jongerius Verantwoord Incasseren. De SRCM-norm is hier een belangrijk onderdeel van.

Waar mogelijk mijden wij de harde incassoaanpak en streven wij naar een reële en sociale oplossing voor de debiteur.”

Wij trachten de vordering tegen zo laag mogelijke kosten te incasseren, met de mogelijkheid tot het treffen van een passende betalingsregeling. Het is daarbij wel van groot belang dat de debiteur ook zelf actie onderneemt en contact zoekt met ons kantoor. Contact met wederzijds respect is vaak het begin van een oplossing!

Incasso-ondernemingen en gerechtsdeurwaarders worden regelmatig gezien als veroorzaker en/of vergroter van leed en overlast bij debiteuren. Helaas is dat niet altijd onterecht opgemerkt. De kosten die zij in rekening brengen staan regelmatig niet in verhouding tot de oorspronkelijke vordering en debiteuren komen daarmee van de regen in de drup. Wie een betrouwbare, integere partner zoekt om schulden te innen, een partij met een duurzame, sociaal verantwoorde aanpak, weet vaak niet waar die te vinden. Om aan deze situatie een einde te maken is het Keurmerk SVI in het leven geroepen. Jongerius Gerechtsdeurwaarders/ Juristen/Incasso BV is sinds medio 2018 houder van dit keurmerk.

Wij spreken debiteuren op een heldere, transparante en correcte manier aan, waarbij wij rekening houden met hun motieven en beperkingen.

Fred Timmerman

Communicatie is de belangrijkste pijler binnen het incassotraject aangezien wij van mening zijn dat incasseren mensenwerk is en niet een volledig digitaal proces. Wij spreken debiteuren op een heldere, transparante en correcte manier aan, waarbij wij rekening houden met hun motieven en beperkingen. Door debiteuren gericht positief te benaderen in plaats van uitsluitend juridische teksten met ‘dreigende’ taal te gebruiken, behalen wij een grotere respons, een beter incassoresultaat en een betere klanttevredenheid.

Ons kantoor brengt uitsluitend wettelijke kosten in rekening, zonder opslagen. Wij kopen als organisatie ook geen vorderingen van schuldeisers en werken niet met harde targets en bonussen, hierdoor kunnen onze medewerkers zich volledig toeleggen op zo veel mogelijk maatwerkoplossingen richting debiteuren. Wij staan voor kwaliteit en zijn dan ook naar opdrachtgever en debiteur volledig transparant ten aanzien van de kosten die wij in rekening brengen.

Door onze manier van werken onderscheiden wij ons in de markt als een betrouwbare partner: deskundig, sociaal en doortastend. Dit is de reden dat wij al gedurende meerdere jaren in staat zijn om grote sociaal maatschappelijke opdrachtgevers zoals de Overheid, Scholen en Woningcorporaties te bedienen en langdurig aan ons te binden.